Když Danielu Landovi nevyšla komedie s nic neříkajícím Blanickým manifestem, přichvátala hvězdička břichatých neonacistů a dezinformátorů nejrůznějšího kalibru s nápadem na maličkaté vybrakování Foglarova díla, kdy by si každý vlast milující človíček měl na klopu připnout znamení Vontů, pověstný žlutý špendlík jako symbol človíčka ochotného postavit se na odpor, protože plešatý mužík z Vyšehradu by si rád ve středních letech zahrál na bojovníka proti covid opatřením a zachránce národa před koncem právního státu.
Akce s černým kohoutem poloblázna před nováckými kamerami je věcí minulosti a s ní i desítky milionů, které Daniel Landa dlužil Janečkovi, králi Karlovi z fiškuntálií,
Pokus přetřít neúspěšně cedulku nácek cedulkou pokoutní blázen může přijít hodně draze. Ladův Žito44 měl stát 200 milionů, Janeček da toho dal 10 milionu a projekt mentálního kouče Landovi nevyšel 😀 by mé zajímalo, jestli Landa Janečkovi těch 10 milionů vrátil, nebomu je dluží pic.twitter.com/AbK46Lqh3c
— Jiří Hrebenar (@gisat) July 16, 2020
kariéra mentálního kouče vzala také za své, afghánská mise s hymnou árijců v Česku, ani v asijské zemi nebyla příliš užitečnou, promlouvání na demonstraci s prokremelskými tvářičkami dezinformátorů a představiteli krajní pravice nemělo žádný výsledek, hrátky na vlivného mužíka fotícího se s předsedou brněnských extrémistů Pernicou moc lidí nenadchly,
lednové promluvy před petičním výborem, kde Landa označil Německo za diktaturu proševelily sociálními sítěmi, přestože flákanec Volný s Landou čerpají svá tvrzení se závěry o covidu od stejných odborníků, jak oba dva tenkrát na projednávání petice s radostí zmínili(video 1, video 2)… dokonce ani pokusy o vytvoření mobilní testovací jednotky ve spolupráci s Ledeckým se nedočkala u flastenců porozumění, mnozí považovali celou záležitost za zradu,
a tak světlo světa spatřil nový projekt žlutého špendlíku, do kterého možná samotný Landa, nebo někdo jiný vložil spoustu peněz, nadějí a snů prozatím přetvořených v jakési jízdy po republice, kdy nechybí zvědavci, ale také fanoušci těch, které Landu zklamali, protože vyvolenými jsou protentokrát Svobodní sehrávající před parlamentními volbami s pitoreskní postavičkou chuligánem Osovským simultánku těch, co se po delší době navrací k radikálnější tónině, protože klidnější podobenství v minulých volbách nepřineslo zrovna to, co předsednictvo očekávalo.
Landa zveřejnil na projektovém webu nic neříkající dokument, jakousi výzvu právníků, jejíž obsah flastenci stejně nic neřekne, nechybí komický název „Deklarace právníků obyčejného života“ tak trošku strhávající celý projekt do oblasti dezinfo blábolů, kam zcela jistě celá záležitost patří.
Zatímco samotný umělec vytahuje červený prapor se lvem, jako jeden z držáků rudé tkaniny poslouží samotný Osovský, zpěvák i autor mnoha muzikálů nasadí tóninu v hlase, po kratičkém defilé motorkářů se postaví na chomutovském náměstí na dřevěnou židličku umístěnou nad poklopem zdejší kanalizace, aby několik desítek minut mohlo už konečně pokračovat slibované divadélko zakončené zdravicí i fotografování s některými fanoušky, z nichž někteří neodolali a selfíčko si udělali již během celého prapodivného proslovu.
Je to vskutku roztomilá momentka…hlavní je využít sílu okamžiku, když to srdíčko cítí a grafika na černém tričku to všechno zcela jistě pravdivě dokresluje. Utahané mystično bývalého Žita44 vnuknuté do holohlavcovy mysli kdysi předávno knihou Jana Kozáka „Kořeny indoevropské duchovní tradice“ se nezapře. Daniel Landa má zmáknutou po laické bázi germánskou a slovanskou mytologii, ze které jednotlivé příběhy tahá jako králíky z klobouku, když se mu to hodí, a tak ani nebylo příliš překvapením, že aktér na židličce zahájil svou řeč sepsanou prý nejmenovaným kamarádem historikem, kdy musí být nad výsost jasné, že i ti předci na severu Čech byli statečnými, protože údajně v roce 1397 dostali Chomutované povolení od zemského komtura vyhnat dobytek do lesa. Jak jinak zahájit probouzení českého lva, než účelovým výkladem, ve kterém je Landou vyzdvihnuto, že není jasné, o jaký dobytek se ve středověku jednalo.
Někteří se smějí, jiní tleskají…oslí můstek na hru o odporu vůči vládě může zvesela začít, protože se vždy najdou naivkové, kteří na takovou pohádku bleskurychle naskočí. Landa sice říká na sociálních sítích, že akce žlutého špendlíku je apolitická, ovšem ihned na začátku v obavách z policejního zásahu vůči nepovolenému shromáždění nezapomíná přítomným připomenout, že kdesi vzadu je petiční stánek, kde mohou lidé podepsat petici za českou korunu. Akci pořádají Svobodní, jejichž předsedu Landa pokládá za skvělého politika, takže nakonec o apolitičnosti celého počínání přítomných nemůže být ani vidu, ani slechu.
Zkrátka, je před volbami a krajně pravicová strana potácející se mezi jedním až sotva dvěma procenty potřebuje trošičku píchnout od veřejně známé a zároveň kontroverzní osůbky, která sice prohlašuje, že Orlík je hříchem mládí, ale přesto tyto hříchy zpěvák, rádoby vlastenec rád opakuje na svých koncertech dávajících najevo strach z národní malosti. Možná i proto se Landa v Chomutově ptá, co lidé vidí na českém státním znaku, na kterém je prý lev zdravý, silný a má zajisté dobrou imunitu…ale co byste chtěli od ultranacionalisty, který před pár lety vyděsil diváky veřejnoprávní televize popěvkováním v bílém ohozu pitoreskního uskupení Ordo Lumen Templi doprovázeným znásilněním Krylovy písně v Landově podání totálně převráceného poselství, nad kterým by se Kryl určitě obracel v hrobě.
Zdravá, imunitou čistá a silná společnost, nevidomé děti postávající v pozadí před lety, kdy Landa v bílé kápi zpíval v prostředí kostela…to je typický rys Landových projektů splácaných přesně tak, aby všechno ladilo pro daný okamžik. Jung má svého Merkuria, Landa ho oživuje v minulosti na rádoby legionářské uniformě, za což je kritizován…symbolika dvou osmiček se možná nekoná, ale když je to třeba, děti poslouží pro větší popularitu, zatímco jindy se hlásá idea zdravého, silného národa, lva plného imunity, nejspíš neočkovaného, jak kdosi z davu dodává… stoupenec českého fašizování kališnického směru se včera musel na chomutovském náměstí tetelit blahem.
Ideál zdravého národa byl oprášen, ovšem samotný mluvka s megafonem v ruce jednohlasně přítomným sděluje, že obrana ústavy se netýká očkovaných, neočkovaných lidí…zda se někdo dá, nedá očkovat je podle Landy každého svoboda. V tento okamžik coviddezinformátoři vymýšlející si pohádky o tom, že covid není, možná zbystřili. Příběh o zlotřilých politicích zneužívajících svou funkci k nastolení diktatury je sice sexy, ale odpor k očkování je projednou a provždy odporem k očkování, když v těch dávkách jsou podle internetů čipy, nebo placenty zemřelých novorozenců, jak je častokrát k vidění v nejedné flastenecké facebookové skupině.
To potom řeči o lvu na štítě pozdvihnutém na obranu jdou úplně mimo, i když k tomu přidáte, tak jak se to stalo v Landově případě v Chomutově, příběh o dvanáctileté dívce, která nemá důvod k obětování života až do chvíle, než se stane ženou a na štít si namaluje své vlastní děcko, za které pozdvihne štít, i kdyby měla zemřít.
Landa se ptá „chlapi, za co jste ochotni zemřít„, mužské hlasy říkají, že za rodinu a Landa vyzdvihuje rod, rodinu, kdy rodinou je národ…až se člověku chce říct „tohle tady už jednou bylo a všichni víme, jak to dopadlo„. Jedinec je umenšován, celek pozdvihován…na štít se dá namalovat hodně věcí, třeba i živobytí, kdyby náhodou někdo nechtěl a raději by si hájil živnost před národem. V ochraně podnikání v Landových slovech pomohou živnostníkům na štítě sousedé. Nejvtipnější je to vyzdvihování lva, zatímco se na orlice ze státního znaku zapomíná. Lev je lev a žena je žena, muž mužem a voda naše…tady z Landových keců byli mnozí určitě nadšení. Dokonce i ti homofobové, zastánci „tradiční“ rodiny, odpůrci genderu i naivní odmítači zahraničního kapitálu, protože lev si stravu prý obstará sám.
Tady zase někdo z ideologických důvodů zapomněl, že lev většinu dne spí a potravu obstarává lvice. To na bojovnost ve skutečnosti moc nevypadá. Je tragikomicky dojemné, že zrovna Landa hořekuje nad tím, že je ohrožena svoboda s láskou. Pernica, lidé kolem Landy i samotný Landa rozhodně nevypadají jako ochránce svobody, natož nějaké lásky. On ani ten lev v rudém poli z hadříku z chomutovského náměstí ochráncem svobody a lásky rozhodně není, zvláště v rukou extrémistů, kde není divu, že lev nemá bílou barvu, lesklou korunu.
Dvouocasý mužný lev s koulemi je v Landově podání komickou záležitostí. Až by se chtělo říct, vytáhni ven koule, budeš silný…třeba i v tom, když budeš lhát a zároveň říkat, že lež je svobodou a názorem, který by neměl být mazán. Je směšné, že zrovna Landa s německou manželkou hovoří o obraně jazyka před germanizací.
Landa objede republiku křížem krážem prý, aby zjistil, kolik lidí s ním je. Otázkou zůstává, jak to zjistí…z podpisů na petici krajně pravicových Svobodných? Bývalý frontman Orlíku za celý měsíc objede republiku, bude na objížďkách plácat nesmysly jako v Chomutově. To určitě rudohnědé revoluci pomůže…ale co…skupinová fotka všechno napraví a po podobných výletech Daniela Landy stejně brzy neštěkne ani pes.